Rozgrzewka przed planowaniem Nowego Roku

21:53



Planowanie - słowo, które potrafi zdominować każdą końcówkę roku. Wielkie odliczanie do Sylwestra idzie w parze z tworzeniem postanowień noworocznych i z obietnicami wielkiej poprawy. Nakręcani wizją sylwetki  fit coupe z Instagrama i poradników o pewności siebie – chcemy mieć ciastko (dietetyczne, bez cukru, laktozy i glutenu) i zjeść ciastko. Słowem – nie ma takiej siły, która zatrzymałaby naszą wyobraźnię. Z radosnym okrzykiem: „ja nie dam rady?!” wchodzimy w Nowy Rok. I po dwóch tygodniach ścieżki zdrowia, minimalizmu i dobrych chęci spotyka nas rozczarowanie. A z nim radosny okrzyk, zmienia się w staropolskie: „niechcemisię”.

Rozgrzewka – czyli, to co już masz.

Chcesz. Bardzo. Myśl o celu rozpala cię do czerwoności. Nie możesz zasnąć, bo w głowie układasz plany na to, jak będzie wyglądało Twoje życie po spełnieniu marzenia. Podpisujesz debiutancką książkę, pokazujesz się w tej kiecce, która leży w szafie, czekając na okazję pt. „schudnę 5 kilo”, widzisz siebie na wakacjach, o których od dawna marzyłaś. Twoje myśli pracują na najwyższych obrotach, potrafisz opisać tę chwilę w najdrobniejszych detalach i nagle… Spalasz się. Zamiast motywacji, która pcha Cię do przodu, czujesz, że znowu jest tak samo. A jak wiemy – czekolada nie wymaga, czekolada rozumie ;)

Rozłóżmy marzenia na czynniki pierwsze, zaczynając od tego, co już mamy, czyli naszych zasobów. Pytanie o nie, jest jednym z fundamentów dobrego planowania i tworzenia noworocznych postanowień. Zastanowienie się nad tym, co już umiem i potrafię buduje pewność siebie, która finalnie napędza nas do osiągania celów. „Poradzę sobie” działa zdecydowanie bardziej motywująco niż scrollowanie Pinteresta w poszukiwaniu kolejnych inspiracji.

Zastanów się:
  •          Jakie cele osiągnęłaś do tej pory w swoim życiu zawodowym i prywatnym?
  •          Jakie ważne inicjatywy rozpoczęłaś?
  •        Jakie nawyki rozwinęłaś i z jakimi się rozstałaś?

Daj sobie chwilę na znalezienie odpowiedzi na te pytania. Wkraczając w etap świadomego planowania nie będziesz opierała się jedynie na „wierze w siebie”, a na konkretnych przykładach potwierdzających Twoje umiejętności. Jeśli o nich mowa, przemyśl, co pomogło Ci osiągnąć wymienione wcześniej cele i rozwinąć zapisane przed chwilą nawyki? Może to były:
  •          Konsekwencja w działaniu
  •          Niepoddawanie się w obliczu trudności
  •          Znalezienie najlepszego sposobu działania
  •          Przełamanie się
  •          Poproszenie o pomoc
  •          Kreatywność
  •          Spontaniczność
  •          Elastyczność
  •          
Z planowaniem, jest jak z dobrym treningiem – trzeba zacząć od rozgrzewki. Później płynnie przechodzimy  do treningu właściwego, a po nim do rozciągania. Bez odpowiedniego przygotowania ciała do wysiłku, możemy zrobić sobie – co najwyżej – krzywdę. W rozgrzewce niezwykle istotne jest to, żeby angażowała wszystkie mięśnie. Jej długość oraz intensywność uzależniona jest od treningu, który zamierzamy wykonać. Zapraszam Cię do takiej samej dbałości w trakcie wykonywania ćwiczenia dotyczącego Twoich osiągnięć i umiejętności, dzięki, którym jesteś w tym miejscu, którym jesteś. Doceń siebie. To jest właśnie ten moment. Powodzenia!


You Might Also Like

0 komentarze

Popular Posts

Subscribe